Met cash of kaart laten betalen?  Stijn Cloet, Head of Merchant Payment Services, geeft u 6 voordelen die u, ook op lange termijn, meer tijd, meer klanten en meer winst opleveren.

1. Goede service: stuur uw klanten de winkel niet uit

“Wellicht is het u ook al eens overkomen. Uw klanten hebben gevonden wat ze zochten. Willen betalen aan de kassa. Maar helaas hebt u geen betaalterminal voor kaarten in de zaak staan.

Dus wijst u uw klanten de weg, naar de dichtstbijzijnde betaalautomaat om cash af te halen. En … u ziet ze nooit meer terug. Verkoop gemist.”

2. Meer omzet met betaalkaarten

“Beeld u in: een klant staat bij u in uw bakkerszaak. Voor een 7-granen-brood. Met een briefje van 5 euro. Plots valt zijn blik op een heerlijk frambozentaartje. Zo’n taartje waar zijn vrouw gelukkig van wordt, hij ziet nu al haar betoverende glimlach op haar gezicht. Maar helaas, u hebt geen bancontact in uw bakkerij. Het taartje blijft staan en dus ook geen betoverende glimlach ten huize van de klant.

Nog een reden waarom het zo belangrijk is om uw klant centraal te stellen: cash heeft zijn grenzen. Een kaart is flexibeler bij aankoopgedrag.

Had uw klant een cash budget meegekregen tijdens de solden? Werd ze –als het budget overschreden was- toch nog verliefd op dat ene vestje in uw boetiek zonder betaalterminal? Moraal van het verhaal: Als dat uw bakkerij of boetiek was geweest, dan had uw omzet aan het eind van de dag heel wat hoger kunnen zijn mét een betaalterminal..”

3. Uw kassa klopt, in no time

“Met de kaart betalen gaat gewoon sneller. Voor u aan de kassa. En voor uw klanten in de rij.

Zonder boze blikken dat het te lang duurt. Want u hoeft geen 2 keer na te rekenen tijdens het teruggeven van wisselgeld.

Uw kassa klopt. Ook op het einde van de dag.”

4. Van over heel de wereld welkom

"Of het nu met Bancontact/Mister Cash is, Maestro, Visa, MasterCard, American Express,  Japan Credit Bureau … U geeft uw klant het comfort om met één van bovenstaande kaarten te betalen. Zo kunnen zelfs buitenlandse klanten betalen in hun eigen munt."

5. In alle veiligheid

“Met een betaalterminal maken dieven geen kans. Hebt u een goede dag gehad?

Bij u valt er niets te rapen. Uw kassa is veilig.”

6. Klanten laten betalen met een betaalkaart? Te duur? Reken maar na.

“Ja, dat horen we u vaak zeggen, dat een betaalterminal te veel geld kost. Maar vergeet niet om naar het totale kostenplaatje te kijken.

Want de tijd dat u bezig bent met het tellen van de kassa, het bestellen van uw munten, het terug naar de bank brengen, het dagelijkse overzicht maken van hoeveel euro’s er via welke betaalmogelijkheid zijn binnengekomen ... 

Tijd kost geld, maar dat wist u natuurlijk al.

De tijd die u uitspaart, kunt u in een betere service steken.
In een beter aanbod.
In een beter personeelsbeleid ...
Kortom, in een betere versie van uw zaak. ”

Verzend