Bizcover viert zijn tweede verjaardag! Twee jaar waarin u, de Belgische ondernemer, ons leest en volgt voor informatie en inspiratie, tips en advies van experts, verhalen en ervaringen van andere ondernemers: om uw kennis en competenties bij te schaven, uw business verder te ontwikkelen, en vooral, om niet achterop te raken bij de concurrentie. Wilt u weten waarin u en uw concullega’s geïnteresseerd zijn? Lees dan hieronder het verhaal achter de cijfers van Bizcover, verzameld door Adobe Analytics van september 2015 tot juni 2017.

Op Bizcover vindt u een verscheidenheid aan informatie over de meest uiteenlopende onderwerpen die u als ondernemer aanbelangen. Die informatie komt rechtstreeks van u en uw collega’s: al meer dan 250 onder u toonden zich bereid om hun expertise, advies of succesverhaal met ons te delen! Van briljante student-ondernemers die nog op de schoolbanken zitten tot ervaren bedrijfsleiders, van lokale kmo’s tot internationale spelers, van chocolatiers, horeca-ondernemers en garagehouders over digitale whizzkids en marketeers tot ministers en professoren: u bent van alle markten thuis.

Concrete vragen: top-5

In uw zoektocht naar informatie blijkt u vaak een antwoord te zoeken op heel concrete vragen of uitdagingen die gepaard gaan met het starten of uitbouwen van een zaak: 

     
  1. Hoe uw loon als zelfstandige berekenen?(Michel Piedfort)
  2. Subsidies voor groeiende ondernemingen
  3. Het belang van voorafbetalingen in 2017(Sofie Claeys)
  4. Wat verandert er in 2017 voor u als ondernemer?
  5. 8 tips voor een succesvolle pitch (Cédric Donck)

 

Het praktische karakter van die vragen legt meteen de essentie van het ondernemerschap bloot: als uw eigen baas geniet u natuurlijk van de vrijheid om de zaken aan te pakken zoals u dat wil, maar daar staat tegenover dat u ook zelf alle beslissingen moet nemen, ook over zaken waar u misschien iets minder over weet - het is daar dat de expertise van uw peers van pas komt.

Mobiel en digitaal: top-5

Ook door alles wat digitaal en mobiel is bent u bijzonder geboeid, getuige de populariteit van deze artikels:

 

  1. Mobiele betalingen (Boris Jancen)
  2. Hoe uw online zichtbaarheid vergroten (Anthony Belpaire)
  3. Vijf originele Belgische webshops (Boris Jancen)
  4. 5 apps om de productiviteit van uw werknemers te verhogen
  5. Veilingsite voor tweedehandsgoederen (Fons Tooten)

 

U bent zich als Belgische ondernemer dus bewust van de digitale transformatie en de impact die ze kan hebben op uw business. Ironisch genoeg leest de overgrote meerderheid van u Bizcover zelf niét mobiel (smartphone 21%, tablet 7%), maar via laptop of desktop (72%). U ziet dus wel het belang in van de mobiele revolutie, maar of u zelf al helemaal overtuigd bent?

Online zelfstudie tijdens de werkuren

Opmerkelijk is, tot slot, dat u Bizcover vooral leest tijdens de werkuren: u doet dus aan multitasking. Meer dan een op drie van u komt bovendien regelmatig terug, en per bezoek leest u gemiddeld twee tot drie artikels. U gaat dus actief op zoek naar informatie om uzelf te verbeteren: stilstaan als ondernemer is immers achteruitgaan! 

Verzend