Als ondernemer weet u als geen ander dat stilstaan achteruit gaan is. Om relevant te blijven moet uw zaak evolueren. Zo werd Forddealer MoveBrugge onlangs een Ford Store. Mede-zaakvoerder Ellen De Smet legt uit waar u op moet letten als u met uw zaak een nieuwe weg inslaat. 

Ontwikkel een teamspirit op de werkvloer

Ellen De Smet, zaakvoerster van Ford Store MoveBrugge, benadrukt het belang van teamspirit. Daarnaast geeft ze nog mee: vertrouw uw buikgevoel!

Behoud uw identiteit

Ook al gaat u met uw zaak een nieuwe markt exploreren, vergeet niet wie u bent en waar u voor staat. “Sinds we een Ford Store zijn, bieden we in tegenstelling tot een dealership, alle mogelijke diensten en modellen van Ford aan. We hebben een soort exclusiviteit, waardoor we onder andere Ford Mustang mogen verkopen”, verduidelijkt De Smet. “Deze luxewagens stralen prestige uit, maar het is niet omdat we nu ook duurdere modellen verkopen, dat we onze principes laten varen."

Luister naar goede raad

Experts, ervaringsdeskundigen, collega’s, vrienden, … Omdat u niet alles kunt weten, kunt u zich best voldoende informeren door te luisteren naar de raad van anderen. “Ook wij hebben, voor we de sprong waagden, met veel vrienden en collega’s gesproken. Bovendien waren onze medewerkers zelf vragende partij voor de omschakeling, dat speelde voor ons ook een grote rol”, vertelt de zaakvoerster.

“Hoewel de investering groot was en wat afschrikte, zijn we er toch voor gegaan, ook omdat we ons er goed bij voelden. Achteraf gezien bleek dit de juiste keuze te zijn. Heel ons bedrijf is blij dat we de stap hebben durven zetten.”

Klant centraal

Welke weg u ook inslaat met uw zaak, blijf steeds inzetten op klantgerichtheid en service. “Een persoonlijke benadering is volgens mij nog steeds een overtuigende factor bij de keuze van een verdeler. Dit geldt niet alleen in de autosector, maar is ook in andere sectoren van toepassing,” benadrukt De Smet.

Vergeet ook zeker uw trouwe klanten niet, zij zijn het namelijk die u gebracht hebben waar u nu bent. “Dankzij de omschakeling naar Ford Store, zijn we nu ook actief in de niche van de luxewagens. Dit zorgt voor nieuwe klanten, maar we zien er op toe dat het geen negatieve invloed heeft op de omgang met onze trouwe klanten. Zij kunnen blijven rekenen op dezelfde voorwaarden en service als voordien. Hierdoor heeft geen enkele cliënt afgehaakt, en hebben we ons klantenbestand alleen maar kunnen uitbreiden.”

ellen de smet

Ellen de Smet

Ellen De Smet, medezaakvoerster van Ford Store MoveBrugge, heeft jarenlange ervaring in personeelsbeleid en klantenbeheer.

Verzend