Er bestaan geen afgewerkt(e) producten of diensten. In elke activiteitensector en bij elk geïnstalleerd proces moet een bedrijf zichzelf telkens weer kritisch durven te bekijken om zichzelf opnieuw uit te vinden en verder te ontwikkelen. In dit artikel bekijken we hoe u best wat afstand neemt en naar wie u best luistert om progressie te boeken. 

Peil geregeld bij uw medewerkers

Vooraleer de loopgraven te verlaten om feedback van klanten te vragen, is het beter om geregeld intern bij de eigen medewerkers te peilen. Zij zijn actief op het terrein en dus in staat om tal van ideeën aan te reiken om processen te verbeteren en zo aan doeltreffendheid en kwaliteit te winnen. Bij IJssalon Carette werden dankzij de feedback van de medewerkers nieuwe producten ontwikkeld en de servicekwaliteit verbeterd.  

Observeer het gedrag online

Om het even of u online actief bent of niet, het internet blijft een onmisbare schat aan informatie voor een bedrijf. In ons artikel over de creatie van een website hebben we geleerd dat het mogelijk is het netgedrag van de consumenten te analyseren en hun aandachtspunten te identificeren. Met behulp van tools als Google Trends en Google Keyword Planner komt u te weten wat prospects echt zoeken. Toch wel nuttig, denken we… 

Vraag de mening van de gebruikers

Tot slot is het mogelijk om rechtstreeks bij uw klanten te polsen naar hun mening en suggesties. Google Forms en Survey Monkey zijn interessant om een online-enquête uit te voeren. Een andere mogelijkheid is de klanten in de winkel direct aan te spreken. Het is een absoluut stresserende oefening om een eigen dienst of product in z'n blootje te zetten, maar dit is niettemin noodzakelijk voor goede ontwikkeling. Want wie de ervaringen van zijn klanten begrijpt, kan zijn aanbod (her)definiëren en zijn bedrijf (her)positioneren.  

Nu is het úw beurt!

Wij doen nu een beroep op ú om de Bizcover-ervaring continu te verbeteren en dus een service aan te bieden die steeds beter aan uw verwachtingen voldoet. Samen met het marktonderzoeksbureau JPCR organiseren we dinsdag 10/5, woensdag 11/5 en donderdag 12/5 een onlineforum. Hebt u een beetje tijd (1 uur/dag) en bent u bereid om uw mening en uw ervaringen met ons te delen, aarzel dan niet en klik op de volgende link. Wees gerust: u vindt er eerst meer informatie over deze aanpak.

Verzend